Profesionalno usmjeravanje je ključan korak u odabiru odgovarajućeg studija i upoznavanje s karijerama kako bi učenici lakše stvorili viziju svoje budućnost. Preporuka je programu pristupiti tijekom trećeg razreda, kako bi učenici imali dovoljno vremena istražiti studije sukladno rezultatima ispita profesionalne orijentacije.
Profesionalna orijentacija u IntegralEdu obuhvaća cijeli proces mentorstva i vođenja učenika od preliminarnog razgovora do odabira studija, a program uključuje i rješavanje dvaju ispita profesionalne orijentacije. Samo pisanje ispita nije dovoljno kako bi učenici srednje škole odredili svoj životni put, ipak je potreban dodatan trud od strane samoga učenika, ali i vođenje procesa otkrivanja od strane mentora.
U Integral Edukacijskim Programima, cjelokupni program sastoji se od pet koraka:
1. preliminaran razgovor s učenikom o viziji buduće karijere
2. rješavanje ispita profesionalne orijentacije putem online platforme
3. analiza i tumačenje rezultata s obrazovnim savjetnicima
4. vlastito dodatno istraživanje prema unaprijed objašnjenim uputama
5. izrada strategije o budućem obrazovanju s obrazovnim savjetnicima – odabir karijere i/ili studija.
Prvi korak je upoznavanje s učenicima, procjena njihovih kompetencija i ambicija te razumijevanja određenih ciljeva. S 18 godina učenici su upoznati s raznolikim poslovima i temama, ali većinom površno te s dosta općenitim shvaćanjem što koja uloga obuhvaća i jesu li spremni na određene vrste rada.
Dakle, na prvim besplatnim konzultacijama upoznajemo učenika, njegove vještine i potencijale te objašnjavamo proceduru pisanja ispita profesionalne orijentacije.
Drugi korak je rješavanje dvaju ispita profesionalne orijentacije na online platformi. Ispite je razvio tim stručnjaka Cabirdge Occupational Analysts (MyFuture Choice) te vodeći britanski psiholozi, a trenutno su najbolji ispiti profesionalne orijentacije u Velikoj Britaniji. Učenik zatim samostalno, online, rješava ispite.
Jedan ispit testira interese i želje učenika te razumijevanje određenih karijera, a drugi ispit testira sposobnosti učenika u 6 različitih domena:
- govorno izražavanje,
- brojevno razmišljanje,
- apstraktno razmišljanje,
- prostorno razmišljanje,
- aritmetički izračun,
- pravopis i jezik,
- brzina i točnost rada.
Treći korak započinje nakon što učenici riješe ispite, a odnosi se na proces u kojem naši obrazovni savjetnici detaljno prolaze i tumače rezultate riješenih ispita s učenikom i, najčešće, roditeljima.
U većini slučajeva tijekom ovih konzultacija istaknu se dvije do tri domene interesa u kojima bi se učenik mogao uspješno ostvariti.
Poslije konzultacija učenici dobiju niz zadataka i uputa za samostalan rad i istraživanje što obuhvaća četvrti korak programa profesionalne orijentacije.
Samoprocjena i samostalno prikupljanje informacija omogućuju učeniku aktivno sudjelovanje u procesu, za razliku od pasivnog primanja informacija o različitim poslovima ili studijima.
Kad učenik završi samostalno istraživanje na temelju dobivenih upute, prelazi na peti korak programa gdje zajedno sa svojim obrazovnim savjetnikom izrađuje strategiju o budućem obrazovanju i odabiru studija i/ili karijere. Obrazovni savjetnik učeniku predlaže idealne studijske karijere koji mu omogućuju ostvarivanje željene karijere.
Odabir i preporuka odgovarajućih sveučilišta, zemalja i studija provodi se u skladu s:
- postavljenim budžetom,
- zajedničkim preferencijama,
- osobnom akademskom razinom,
- rang ljestvicom obrazovnih ustanova,
- sadržajem studija.
Nakon odabira studijskih programa koje će učenik prijaviti, s obrazovnim savjetnikom dogovara daljnje korake za sam upis studija u inozemstvu.