PAR RIJEČI O PUB KVIZU


Osnovna ideja pub kviza je prilično jednostavna i može se suhoparno opisati. Grupa prijatelja (ili barem skupina ljudi s kojima nemate problem sjesti na piće) se okupi u nekom ugostiteljskom objektu gdje u kolektivu pisano odgovaraju na pitanja koja su im pripremili organizatori. Među različitim organizatorima postoje različite varijante u detaljima koncipiranja pub kviza, ali prethodno navedeni kostur je svugdje isti.

Ako gledamo u kontekstu goleme količine vremena koje prosječan čovjek provede u obavljanju trivijalnih radnji koje ga ne ispunjavaju i posljedičnom ganjanju dopamina za mozak, ovo se isplati probati ako ništa zbog toga što ne zvuči gore od četvrtka navečer provedenog za kompjuterom ili subote u osrednjem izlasku. Ipak bi hladnu logiku pustio na stranu i eventualnim novajlijama svijet pub kvizova predstavio kroz vlastita opažanja koja su me zaintrigirala u ovom petogodišnjem periodu sudjelovanja na toj sceni (i trogodišnje karijere sastavljača i organizatora).

Prvo što vam zapadne za oko je količina ljudi koja u Zagrebu igra kvizove. Svaki kafić, birtija i lokal u zadnje vrijeme odlučio je organizirati takve događaje i većina ih pronalazi publiku iako u postotku malo tih kvizova uspije kvalitetom popratiti posjećenost koja ih je u tsunamiju zadesila. Naša organizacija je tijekom svog postojanja radila na više lokacija u Dubravi, Črnomercu, Novom Zagrebu i centru grada i pritom joj nikad deficit ekipa entuzijastičnih za sudjelovanje nije predstavljao egzistencijalni problem. A kada ne organiziramo i odlučimo otići na neki drugi kviz, iznova se iznenadimo činjenicom da smo okruženi s 20-30 ekipa koje su nam u potpunosti nepoznate. Tako da silno prisustvo i masovni interes možemo i trebamo protumačiti kao manifestaciju narodne volje koja ukazuje na to da se isplati provjeriti pub kvizove!

Osim količine, još više mi imponira i nevjerojatna raznolikost ljudi koji dolaze na naše kvizove. Ako izađete npr. u neki noćni klub automatski će se taj pluralizam mase suziti na razlike unutar članova supkulture koji na tom mjestu obitavaju (ili da karikiram malo, neće nikad faliti kožnih jakna u Močvari ni nageliranih kosa u H2O). A za stolovima koji čekaju iduće pitanje ćete upoznati sve slojeve društva i kontrast će vas zabezeknuti; tu se nađu i oni koji su upravo obranili doktorski rad i oni koji su u ranom pubertetu izgubili interes za formalno obrazovanje, oni koje se može okarakterizirati izuzetno materijalno situiranima i oni kojima je novac ono što je Richardu Feynmanu bila teorija struna (teorijska koncepcija čije postojanje nije dokazano u praksi); bude tu prilično intrigantnih ljudi, ali i onih koje bez problema možete zamisliti kako se utopljavaju u bezličnu masu nekog kafkijanskog ureda državne uprave.... Tako da je najpriličnije reći da ima svega. Kao sastavljač se na svojim kvizovima trudim upoznati sa što više ljudi pošto me zanima njihova ocjena moga rada, svakako želim da se što bolje osjećaju i mogu priznati da mi je veliko zadovoljstvo vidjeti kada se to ostvari. Kao igrač na drugim kvizovima sam po prirodi stvari osuđen na vizualnu komponentu primjećivanja ljudi; tu se isto nađe, pored standardnog prosjeka, i simpatičnih ekstrema u svim domenama. Odokativna spolna diferencijacija posjetitelja našeg kviza bi bila 65 posto muškarci, 35 posto žene, dok bi odokativni prosjek godina bio u sredinama dvadesetih. Naravno, svi su pozvani(e) da svojom pojavom ove brojke uskomešaju!

Dobar opći kviz se treba sastojati od svih komponenti opće kulture i one moraju biti ravnomjerne zastupljene i mi to u svakom našem kvizu nastojimo ostvariti.

Nijedna kategorizacija nije savršena, ali možemo naša pitanja okvirno podijeliti na 8 kategorija koje glase: povijest, zemljopis, glazba, znanost, umjetnost, film&TV, sport i lifestyle (pod umjetnost su stavljene sve one vrste umjetnosti koje nisu dobile zasebnu kategoriju, a koristimo posuđenicu lifestyle u nedostatku odgovarajućeg hrvatskog izraza). Kviz je ujedno jedinstvena prilika mnogim upućenicima u "razgovorno nezahvalne" discipline da kroz nametnuto pitanje u svojoj kategoriji predstave drugima ono što je predmet njihovog rada i interesa; teško će student elektrotehnike neupućenima krenuti objašnjavati Faradeyev zakon indukcije ili povjesničar jakobitski ustanak u Škotskoj na običnoj kavi dok ovdje sve to dođe prirodno i spontano.

Pitanja su nam raspoređena u tri runde i izmiješana neovisno o kategorijama. Što se samih pitanja tiče, ona ne bi smjela biti ni prelagana ni preteška. Iako mi ljudi puno češće govore da je kviz pretežak nego prelagan i zato možda djeluje kontraintuitivno, ali jednako je porazno i dosadno imati točnost od 90 posto kao i onu od 10 posto. Mislim da svi mi po svojoj prirodi težimo izazovu i svaka forma aktivnosti mora biti bar do neke mjere podvrgnuta tom osnovnom imperativu našeg postojanja. A i ljepota pub kviza je u tome što, neovisno o plasmanu i postotku rješenosti, ljudi ovu formu prvenstveno koriste kao priliku za međusobno druženje na kraju radnog dana ili uvertiru za daljnji izlazak s prijateljima te kao priliku da čuju nešto novo i interesantno. Pošto bonton nalaže da se mobiteli vrate u džepove za vrijeme trajanja runde, ljudi su se maltene našli prisiljeni komunicirati jedni s drugima i nestalo je prepreka u procesu zajedničkog rješavanja zadatih pitanja. Tako da pub kvizovima iskreno preporučam i "neoluditima" koji su skloni katastrofičnim ocjenama gledati na utjecaj modernih tehnologija općenito, a naročito pametnih telefona na čovjekov život.

Ostao sam opčinjen i etikom koja se sama od sebe stvorila; naime ekipe koje dolaze gotovo nikad ne varaju. U svojih dvjestotinjak odrađenih kvizova naletio sam na jedva deset pojedinaca koji su bili spremni koristiti mobitel u te svrhe, svi su bili debitanti na takvim događajima i ubuduće bi ili prestali dolaziti ili bi prestali varati. Na vidljivoj tablici se veliki nesrazmjeri u rundama osjete i pretpostavljam da nelagoda očite prevare postane preteška kod takvih. Ali ponavljam, to su toliko sitne i bizarne iznimke da je glupo uopće ulaziti u njihove motive. Također, rad i bivanje na ovoj sceni dodatno su me uvjerili u stavu da zdrava međuljudska kompeticija nema alternative kao jedini model funkcioniranja društva. Igrači se skupe u jednu ekipu, odigraju po pravilima i daju svoj trenutni maksimum na način u kojem im nitko ništa ne može zamjeriti. Ako ostvare za sebe netipično visok plasman ili pobijede, javlja se intenzivno zadovoljstvo i želja da taj rezultat ponove. No, ako se lošije plasiraju izostaje ikakav osjećaj ljubomore i bijesa prema boljima, samo želja da idući tjedan budu bolji i nadmaše sami sebe. S većom količinom kvizova povećava se i broj međusobno provedenog vremena zajedno pa se pojavljuje i specifičan odnos rivalstva prema drugim ekipama ispunjenim poštovanjem, ali i osjećaj prijateljstva prema ljudima s kojim dijeliš mjesto u ekipi. Iz te perspektive pub kviz djeluje kao sjajna metafora za život uopće; trudi se odgovoriti na svoj dio pitanja, nemoj se uzrujavati ako ti nešto promakne i prati oko na tablicu iako nikad nemoj zaboraviti da je ona u konačnici nevažna. I dobro se zabavi svaku sekundu dok traje.

Pa eto, ako niste, nadam se da ćete ovih dana svratiti na neki pub kviz.

Ako pak želite vidjeti kako pub kviz izgleda u našoj organizaciji, posjetite History Village svake subote na US Open kvizu od 20:00h. Čekaju vas zanimljive jednokratne i odlična glavna nagrada!

Više informacija pronaći ćete na linku.


Adresa: Pierottijeva 5, 10000 Zagreb, Hrvatska

E-mail: info@integraledu.hr

Broj telefona: +385 (0)1 468 3381

Online radno vrijeme: Od ponedjeljka do petka od 9 do 17 sati. Subotom, nedjeljom i praznicima zatvoreno.

Posjetite nas i na:

  • FB
  • Instagram
  • you-tube

©2020 INTEGRAL GROUP

Kod agencije: HR-AB-01-080953041